FAQ

 

1. Jaki jest czas realizacji zamówień na produkty CUMULUS?

Szacowany czas oczekiwania podany jest na podstronie poświęconej każdemu produktowi. Nie jest on gwarancją dostarczenia produktu w tym czasie, a jedynie przeciętnym okresem, jaki upływa od zamówienia produktu do jego wysyłki. Wysyłka na terenie Polski trwa prawie zawsze jeden dzień roboczy. Jeśli produkt potrzebny jest bardzo pilnie, prosimy o kontakt telefoniczny lub przez e-mail i uzgodnienie terminu realizacji zamówienia. W dużej większości przypadków wpiszemy takie zamówienie na listę priorytetów oraz potwierdzimy i zagwarantujemy dostawę w wymaganym terminie.

 


2. Jak szybko mogę się spodziewać odpowiedzi, jeśli napiszę do Was e-mail?

Jesteśmy małą firmą i niestety nie stać nas na utrzymanie osoby zajmującej się wyłącznie obsługą klientów, nad czym ubolewamy. W związku z tym, staramy się odpowiadać na wszystkie zapytania najpóźniej kolejnego dnia roboczego. Jeśli czasem przekroczymy ten termin, bardzo przepraszamy. Spowodowane jest to wyłącznie dużą ilością pracy.

 


3. Czy mogę zamówić śpiwór z wybranymi przes siebie zmianami? Jakie zmiany są możliwe?

Wykonujemy śpiwory odpowiednio zmienione na specjalne zamówienie. W celu złożenia zamówienia prosimy o kontakt mailowy pod adres info@cumulus.pl.

 


4. Z mojego śpiwora czasami wychodzi piórko. Co mogę zrobić?

W każdym gramie puchu znajduje się 400-800 piórek. Jeśli zatem śpiwór jest wypełniony np. 300 g puchu, jest w nim 120–240 tys. piórek. Zanim śpiwór utraci z tego powodu jakiekolwiek właściwości termiczne, musi z niego „uciec” kilka tysięcy piórek.

Jeśli piórko nie wyszło całkiem ze śpiwora, można przez materiał chwycić je z drugiej strony i wciągnąć z powrotem do śpiwora. Jeśli piórko ze śpiwora wyszło w całości, niestety nie można go włożyć z powrotem. W CUMULUS oferujemy usługę uzupełniania puchu. Jest ona jednak pożądana zazwyczaj po wielu latach intensywnego użytkowania śpiwora, gdy puch ma nieco niższą sprężystość.

 


5. Czy tkaniny Quantum i Microlight są wodoodporne?

Tak, są. Posiadają warstwę DWR, która dobrze chroni przed takimi zjawiskami, jak rosa. Warstwa DWR oczywiście zużywa się podczas prania śpiwora, ale tkaniny te i tak dobrze sobie radzą z umiarkowaną wilgocią.

 


6. Jakie tkaniny dostępne są w CUMULUS?

Wszystkie produkty wykonujemy z tkanin Pertex. W skrócie, najbardziej powszechnie używany materiału Pertex Quantum i Pertex Microlight. W śpiworach Excuistic seryjnie używamy wodoszczelnego Quantum w wersji z membraną Endurance. Dostępne są u nas dwa rodzaje Pertex Endurance: cięższy (44 g/m²), który nazywamy właśnie „Pertex Endurance” i lżejszy (36 g/m²), który jest identyczny z Quantum, ale posiada membranę i nosi u nas roboczą nazwę „Pertex Quantum Endurance”. Śpiwór wykonany z jednej z tych powłok możemy wykonać na zamówienie.

 


7. Jaka jest różnica pomiędzy „Pertex Endurance” a „Pertex Quantum Endurance”?

Obie tkaniny powleczone są tę samą membraną Endurance i mają tę samą wodoszczelność (1000 mm słupa wody) i oddychalność. Głowna różnica polega na ich masie: pierwsza z nich jest cięższa (44 g/m²) i bardziej wytrzymała mechanicznie. Nie oznacza to jednak, że „Pertex Quantum Endurance” (36 g/m²) jest niedostatecznie wytrzymały.

 


8. Czy mogę połączyć dwa śpiwory o różnej długości?

Tak, jedynym warunkiem jest to, żeby miały zamki po przeciwnych stronach (prawy i lewy).

 


9. Czy mogę połączyć ze sobą dwa różne modele śpiworów CUMULUS?

Tak, w większości modeli (z wyjątkiem serii Magic i X-Lite) używamy tego samego zamka YKK o długości 175 cm. Jeśli tylko zamki w obu śpiworach są po przeciwnej stronie, można je połączyć.

 


10. Co oznaczają wartości temperatur, jakie podajemy przy opisie każdego ze śpiworów?

Podajemy wartości temperatur takie, jak to określa norma EN13537, dla zachowania możliwości porównania naszych produktów z innymi. Nasze śpiwory nie były jednak testowane według tej normy, wartości podajemy zatem opierając się na ponad 20-letnim doświadczeniu w produkcji śpiworów puchowych.

 

 

11. Czy mogę zwrócić zakupiony śpiwór, jeśli uznam, że jego rozmiar jest nieodpowiedni?

Każdy produkt podlega zwrotowi w ciągu 14 dni od jego zakupu, a klient nie ma obowiązku podawać przyczyny zwrotu. CUMULUS nie zwraca kosztów wysyłki produktu.

 


12. Mam X cm wzrostu. Czy powinienem zamówić skróconą/wydłużoną wersję śpiwora? Ile to kosztuje?

Każdy śpiwór na swojej podstronie ma podany przedział wzrostu, dla którego jest odpowiedni. Jeśli użytkownik nie mieści się w tym przedziale, należy rozważyć zamówienie skróconej lub wydłużonej wersji. W razie jakichkolwiek wątpliwości, chętnie doradzimy.

 


13. Jestem zainteresowany zakupem śpiwora X. Czy jest możliwe wykonanie go w innym kolorze niż dostępny na stronie internetowej?

Tak, jest to możliwe. Musimy taki śpiwór skroić pojedynczo, specjalnie dla klienta, co kosztuje dodatkowo 50 zł za kolor zewnętrzny i 50 zł za kolor wewnętrzny, jeśli także ma zostać zmieniony. Dostępne kolory to te, w których wykonane są seryjnie nasze śpiwory. W celu zamówienia, prosimy o kontakt mailowy.

 


14. Niedługo wyjeżdżam, według czasu realizacji podanego na stronie śpiwór nie dojdzie do mnie przed wyjazdem. Czy możliwa jest szybsza dostawa?

Oczywiście. W takim przypadku prosimy o pilny kontakt mailowy lub telefoniczny i podanie terminu realizacji zamówienia. W większości przypadków potwierdzimy i zagwarantujemy termin oraz wpiszemy zamówienie na listę priorytetów.

 


15. Czy mogę zamówić śpiwór z innym niż seryjne rozmieszczeniem puchu? Czy możliwe jest dodanie puchu do wybranej przeze mnie części śpiwora? Ile to kosztuje?

Jest to możliwe. Sama zmiana proporcji wypełnienia jest darmowa, tak samo jak wypełnienie śpiwora większą ilością puchu. Dodatkowy koszt wiąże się z nadprogramowym puchem. Każde dodatkowe 10 g puchu 850 cuin kosztuje 11 zł. Każde 10 g puchu 700 cuin kosztuje 8 zł.

 


16. Czy mogę zamówić śpiwór z powłoką z tkaniny wodoszczelnej? Ile to kosztuje?

Tak, dostępne są dwie tkaniny wodoszczelne z membraną Endurance. Wykonanie śpiwora z jednej z nich kosztuje 120 zł.

 


17. Czy dostarczacie śpiwory do innych krajów niż Polska? Ile kosztuje wysyłka?

Dostarczamy produkty praktycznie do każdego miejsca na świecie. Koszty wysyłki można sprawdzić pisząc do nas. Można je także przejrzeć na obcojęzycznych wersjach naszej strony. Nie przekraczają one najczęściej 150 zł za jeden śpiwór o masie do 1,5 kg. Czas wysyłki z kolei wynosi 1-4 dni robocze, w zależności od kraju.

 


18. Chciałbym uzupełnić puch w swoim śpiworze CUMULUS. Czy jest to możliwe?

Tak, to możliwe. Koszt takiej usługi wynosi 50 zł plus koszt puchu. Każde dodatkowe 10 g puchu 850 cuin kosztuje 11 zł. Każde 10 g puchu 700 cuin kosztuje 8 zł. Wysyłka z powrotem do klienta kosztuje 19 zł.

 


19. Czy mogę zamówić kurtkę z pewnymi indywidualnymi zmianami?

Niestety, jeśli chodzi o odzież nie podejmujemy się wykonywania produktów na zamówienie, dostępne są wyłącznie seryjne wersje. Wynika to z innych zasad produkcji odzieży w porównaniu ze śpiworami.

 


20. Czy to prawda, że produkty CUMULUS są nie tylko lekkie i wytrzymałe, ale także po prostu piękne?

Niektórzy twierdzą, że to tylko plotka. My jednak, jako najwyższe źródło, potwierdzamy: produkty CUMULUS to najpiękniejsze produkty, jakie znamy :)


Pracujemy nad stworzeniem tak funkcjonalnej strony internetowej, jak to tylko możliwe. Jeśli uważają Państwo, że lista często zadawanych pytań nie jest kompletna, będziemy bardzo wdzięczni za sugestie.

Znajdz nas na

Akceptowane płatności


Projekt i wykonanie Kompan.pl

stat4u
x

Zaloguj się

Twój koszyk

Koszyk jest pusty